שיקום פיזיולוגי תנועתי
top of page
שיקום פיזיולוגי תנועתי

שיקום פיזיולוגי תנועתי

שיקום


שיקום הוא תהליך אינטנסיבי בו משתתפים אנשי מקצוע מגוונים, המסייע לאנשים בעלי לקות (לקות פיזית, נפשית, חושיות או קוגניטיביות) לשפר את התפקוד שלהם באופן משמעותי. מטרת השיקום היא עצמאות תפקודית.

הפרעות בתנועה יכולות להיות אקוטיות-זמניות או כרוניות-ממושכות וחלקן אף לכל החיים.


שיקום פיזיולוגי תנועתי


הינו שיטת טיפול מקובלת בלקויות תנועה הנוצרות עקב מחלה, תאונה, מום מולד או פציעה, במטרה להגדיל טווחי תנועה, להקל על כאבים ולהגיע לשיקום גופני המאפשר חיים פעילים.


שיקום פיזיולוגי תנועתי מבוסס על ההבנה של פעילות מערכת התנועה ואיבריה בגוף הכוללים מפרקים, רצועות, גידים, שרירים, עצבים, עצמות ועוד. המודעות של השפעת גורם אחד על משנהו והמיומנות לשלב מספר שיטות טיפול כדי לנטרל את הכשלים במערכת התנועה של הגוף ולהפיג את הכאבים הנובעים מכשלים אלו.


מטרת הטיפול היא להחזיר את מטופל לאיכות חיים טובה ותפקוד בריא. באמצעות תרגילים מותאמים אישית, ניתן להפחית כאב, לזרז את החלמת האיברים הפגועים, לשחזר תפקודים, להאריך טווחי תנועה ולספק כלים להתמודדות עם מגבלות וכאבים ככל שישארו.


תחום השיקום הפיזיולוגי - אורתופדי כולל מגוון שיטות וטיפולים המתאימים באופן ספציפי לצרכים של סוגי מטופלים שונים, נשים בהריון, ספורטאים ורקדנים מקצועיים, סובלים מפיברומיאלגיה, בעלי פגיעה נוירולוגיות, אורתופדיות, מחלות כרוניות ועוד.


במהלך שנות עבודתי רכשתי ניסיון, כלים וידע בטיפול ושיקום פיזיולוגי, אני מאמינה שעם הכוונה נכונה, מגע מדויק וליווי המטופלים לאורך הדרך השיקומית, ניתן להחזיר להם את התפקוד והתקווה.

bottom of page